Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę? W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy. Jak to działa? Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt. Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą. Adam Kałuża, "Wyprawa rusza dalej".
Gra została nominowana do nagrody Gra Roku 2011, dla najlepszej gry wydanej w Polsce w 2010 roku. Liczba graczy: 1 - 5 osób. Czas gry: ok. 30 - 60 minut. Waga: ok. 1.20 kg. Zawartość pudełka: 1 dwustronna plansza, 5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza), 12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych), 90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza), 5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza), 20 żetonów ryzyka, 20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza), 10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza), drewniany znacznik pogody, znacznik pierwszego gracza, instrukcja.
Jak wyglądałby świat, gdyby mężczyźni zachodzili w ciążę? Czy cenzura może być dobra? Po co Krystynie Pawłowicz feministki? I czy ten obłęd minie? Pełna humoru, dystansu i ciętego języka opowieść o świecie, który zdaje się nie...
Jesteście gotowi na rzeź?Zbierzcie drużynę bohaterów i wyruszcie na epicką przygodę przepełnioną prawdziwą jatką! Niech zdrada, groźne potwory i humor znany z Odjechanych jednorożców zagoszczą na Waszym stole!Podczas rozgrywek w...
Kto pierwszy, ten lepszy!Dynamiczna gra karciana, która świetnie sprawdzi się zarówno do rozwijania dziecięcego słownictwa, jak i na imprezy! Naszym zadaniem jest najszybsze wymyślanie słów spełniających dwa kryteria: pierwszą literę...
Wspólna zabawa - wspólna nauka alfabetu!Szukasz narzędzia, które połączy dobrą naukę z poznawaniem alfabetu i poszerzaniem słownictwa? BrainBox - ABC to coś dla Ciebie! Na 55 kartach znajdziesz nie tylko słowa zaczynające się na...
Ciemną nocą grupa małych kotków (i całkiem sporych kotów) zgubiła się w plątaninie dachów i uliczek nocnego miasta. Takie małe, puchate kotki... czasami może niezbyt czyste... ale bardzo kocie i z taaakimi oczami... no chyba pomożesz im...
Zbuduj miasto godne króla!Królestwo poszukuje Nadwornego Budowniczego, a Ty jesteś jedną z osób walczących o to prestiżowe stanowisko. Nakłoń do pracy wpływowe postacie i korzystaj z ich specjalnych zdolności, aby przechytrzyć...
Połącz je wszystkie!Gra w zielone! to kooperacyjna, skojarzeniowa zabawa, w której uczestnicy wspólnie starają się odgadnąć jak najwięcej haseł i w ten sposób zdobyć jak najwyższy wynik. Wypisując skojarzenia, łączące pary ...
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych...
W Dobble można grać na klika sposobów. W zasadach można znaleźć pięć mini-gier. Najpopularniejszą jest wersja, w której wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na...
Ten, ten, no... trójkąt!"Dobble 123" to wspaniała gra dla dzieci, dostosowana do tego, by najmłodsi grali samodzielnie, ale też na tyle elastyczna w swych zasadach, żeby dorośli mogli bez problemów dołączyć się do zabawy i mieć...
Witaj na stronie księgarni internetowej Idena.pl! Otworzyliśmy ją przede wszystkim z miłości do literatury, którą chcemy się dzielić z innymi.
W naszej ofercie znajdziesz m.in. książki edukacyjne dla dzieci (bajki i baśnie). Dysponujemy także specjalistycznymi książkami logopedycznymi. Skorzystaj z wyszukiwarki – w kilka sekund otrzymasz interesujące Cię propozycje. Wystarczy dodać je do koszyka i czekać na paczkę!
Na Idena.pl ciekawe produkty dla siebie znajdą nastoletni pasjonaci sztuki. Proponujemy szeroki wybór kredek Maped i kredek świecowych Crayola.