Twoja księgarnia

panel Klienta
panel Klienta ▼
Zaloguj się
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Twój koszyk
Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy w księgarni internetowej.
Twój koszyk (pusty)
znajdź!
nowości bestsellery promocje wyprzedaż
działy
Księgarnia Idena > Programowanie z krabem
Programowanie z krabem

Programowanie z krabem

praca zbiorowa

Wydawca: Ei System
EAN: 9788365418456
Format: 640x410x10 mm
Data wydania: 2021
cena: 1290,00 zł
do koszyka
wysyłamy w terminie od 1 do 3 dni
Przesyłka już od 7,99 zł
jeżeli planujesz zakup tego produktu w przyszłości > dodaj do schowka
> poleć znajomemu

Nauka programowania w przedszkolu może odbywać się przez zabawę, w której krab jest świetnym kompanem dla dzieci już od 5 roku życia. Nauka podstaw kodowania zakłada kształtowanie i rozwijanie takich umiejętności jak logiczne myślenie, spostrzegawczość, planowanie, przewidywanie, wnioskowanie, czy kreatywność.


Krab to zabawne zwierzę, które lubi chodzić swoimi ścieżkami, a przy okazji uczy:


  • nawiązywania relacji rówieśniczych,
  • współdziałania z dziećmi,
  • układania i rozwiązywania zagadek,
  • eksperymentowania i przewidywania,
  • określania kierunków i ustalania położenia przedmiotów.


A wszystko to poprzez zabawę, w którą została umiejętnie wpleciona nauka podstaw programowania.


Nauka programowania w przedszkolu jest prosta


Co oznacza nauka programowania w przedszkolu? Czy mamy uczyć dzieci myśleć jak komputer? Wręcz przeciwnie! Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się korzystać z pewnych nawyków myślowych, które są niezbędne w informatyce, ale w jakimś stopniu są obecne od dawna w codziennym i zawodowym życiu większości z nas. Właśnie na tym polega programowanie w przedszkolu na nauczeniu dzieci dostrzegania i rozmienia działań, które można rozłożyć na pojedyncze elementy oraz nauczyć ich planowania, przewidywania oraz wnioskowania.


Programowanie w przedszkolu to przede wszystkim umiejętność dedukcji, myślenia analitycznego i algorytmicznego.


Gry i zabawy ruchowe - sprawdzony sposób na naukę w przedszkolu


Podstawowym miejscem zabaw jest dywanik i gry wielkowymiarowe, na których cała grupa może się swobodnie poruszać. Gry i zabawy ruchowe:


  • uczą rozwiązywania problemów - wykorzystując takie umiejętności jak przypisywanie znaczenia do znaku, znajdowanie rytmów, znajdowanie prawidłowości, rozumienie związków przyczynowo-skutkowych, rozumienie kolejności zdarzeń, odwracanie operacji;
  • wspierają samodzielne lub zespołowe rozwiązywanie problemów, pozwalają uczyć się na błędach i uczyć się dzieciom od siebie nawzajem;
  • wspomagają indywidualizację - zadania przydzielane są różnym dzieciom i różnym zespołom, tak żeby wszystkie dzieci były aktywne na każdych zajęciach i przyjmowali role adekwatne do ich możliwości.


Jak grać i uczyć jednocześnie programowania?


Pan Krab poprowadzi nas przez osiem zabaw rozwijających umiejętności niezbędne do  logicznego myślenia. Pan Krab rusza się...  jak krab - nie obraca się ale może chodzić w czterech kierunkach. Krab ma też przyjaciół, którzy lubią mu przeszkadzać. Na kamienistej plaży spotkamy panią Żabkę, panią Agamę, pana Kruka a w morskiej rafie koralowej pana Ślimaka, panią Murenę, panią Meduzę i panią Ośmiornicę - każde ze zwierząt ma nieco inny sposób ruszania się. Na szczęście nie musimy ich pamiętać, bo są zaznaczone kropkami.


W każdym z zabaw Krab przejdzie zadanie-labirynt zakończone zdobyciem muszli - nowego domku dla Kraba. Każde z dzieci dostanie też naklejkę z muszelką do naklejenia na karcie umiejętności, a na zakończenie całego cyklu dostanie podpisany przez pana Kraba dyplom.


W każdym z zabaw Krab przejdzie zadanie-labirynt zakończone zdobyciem muszli - nowego domku dla Kraba. Każde z dzieci dostanie też naklejkę z muszelką do naklejenia na karcie umiejętności, a na zakończenie całego cyklu dostanie podpisany przez pana Kraba certyfikat programisty.


Ćwiczenia w ramach każdego z ośmiu zabaw są ze sobą wzajemnie powiązane, ale nie trzeba ich wykonywać w jednym ciągu - mogą być realizowane z przerwami.


Przebieg zajęć nigdy nie jest do końca przewidywalny - należy zostawić margines na pomysły, pytania lub niestandardowe rozwiązania dzieci i być na każde z nich otwartym.


Programowanie z Krabem zawiera:


  1. Elementy kartonowe:


  • 32 elementy kartonowe do budowania labiryntów i zadań 22×22 cm. Elementy te są dwustronne - w pierwszych czterech zabawach krab wędruje po kamienistej plaży, w kolejnych czterech zabawach krab wędruje przez rafę koralową,
  • 8 kartonów z muszlami - to cele i nagrody dla kraba w każdej zabawie,
  • kartony z 7 zwierzętami, które w poszczególnych tematach przeszkadzają krabowi w jego drodze do muszli: kruk, żabka, agama, ślimak, murena, meduza, ośmiornica,
  • 48 kartoników z pomarańczowymi strzałkami do zapisywania i planowania drogi kraba 10×10 cm.


  1. Plansza do zabaw i układania labiryntów - w wielkości 170×250 cm
  2. Elementy motywujące:


  • 25 kart dla 25 dzieci z miejscem na osiem naklejek-nagród,
  • 8 zestawów naklejek do każdej zabawy,
  • 25 dyplomów po zakończeniu wszystkich zabaw,
  • karty pracy - 8 wzorów (do każdego z tematów jedna).


4. Poradnik metodyczny ze scenariuszami zajęć.

Podobne tytuły
ASP.NET MVC 4. Programowanie

ASP.NET MVC 4. Programowanie

Wykorzystaj potencjał ASP.NET! Platforma ASP.NET to główny konkurent języka Java w zakresie tworzenia aplikacji internetowych oraz zaawansowanych stron internetowych. Jej autorzy zadbali o to, aby każda kolejna wersja ułatwiała pracę...

cena: 79,00  29,39 zł
do koszyka
Wydajne programowanie w R

Wydajne programowanie w R

Istnieje wiele znakomitych materiałów dotyczących wizualizacji, analizy danych i tworzenia pakietów w języku R. Setki rozproszonych winiet, stron internetowych i forów wyjaśnia, w jaki sposób należy wykorzystywać R w określonych domenach....

cena: 69,30  56,72 zł
do koszyka
Programowanie z Ozobotem

Programowanie z Ozobotem

Ozobot to niewielki, ale bardzo sprytny robot, którego pokochały dzieci oraz docenili rodzice i nauczyciele informatyki. Ten edukacyjny automat, dwukrotny zdobywca polskiego tytułu Zabawki Roku oraz laureat robotycznych konkursów w USA, ma...

cena: 44,90  20,05 zł
do koszyka
Programowanie ekstremalne w C#

Programowanie ekstremalne w C#

Przyjrzyj się programowaniu ekstremalnemu (eXtreme Programming XP) w działaniu w wykonaniu prawdziwego mistrza XP a jednocześnie ucz się programować w C# na platformie Microsoft .NET. Ron Jeffries jeden z czołowych praktyków środowiska XP...

cena: 19,95  18,23 zł
do koszyka
PHP 8 i SQL. Programowanie dla początkujących...

PHP 8 i SQL. Programowanie dla początkujących...

Web development w 43 prostych lekcjach Poznaj język PHP 8 w praktyce Naucz się korzystać z baz SQL Opracuj aplikację webowąPHP, niezwykle popularny język programowania umożliwiający tworzenie stron i aplikacji webowych, wraz...

cena: 79,00  73,46 zł
do koszyka
Programowanie w ASP.NET Core

Programowanie w ASP.NET Core

Kompletny podręcznik budowania wysokiej jakości rozwiązań przy użyciu ASP.NET CoreProgramowanie w ASP.NET Core to wyczerpujący podręcznik praktycznego tworzenia aplikacji WWW przy użyciu nowej platformy ASP.NET Core firmy Microsoft. Autor...

cena: 98,70  61,19 zł
do koszyka
ASP.NET MVC 4. Zaawansowane programowanie

ASP.NET MVC 4. Zaawansowane programowanie

Kompendium wiedzy o platformie ASP.NET MVC 4!ASP.NET MVC jest rewelacyjną alternatywą dla ASP.NET Web Forms. Pozwala na połączenie efektywności ze schludnością architektury model-widok-kontroler (MVC). Nowa wersja platformy - ASP.NET MVC 4 -...

cena: 99,00  36,83 zł
do koszyka
Programowanie i tworzenie stron int. Kw.EE.09 cz.1

Programowanie i tworzenie stron int. Kw.EE.09 cz.1

Część 1 podręcznika do nauki zawodu technik informatyk, realizującego treści z zakresu kwalifikacji EE.09 (Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych), została opracowana zgodnie z nową podstawą...

cena: 63,80 zł
do koszyka
Programowanie i tworzenie stron int. Kw.EE.09 cz.2

Programowanie i tworzenie stron int. Kw.EE.09 cz.2

Część 2 podręcznika do nauki zawodu technik informatyk, realizującego treści z zakresu kwalifikacji EE.09 (Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych), została opracowana zgodnie z nową podstawą...

cena: 76,60 zł
do koszyka
Programowanie i tworzenie stron int. Kw.EE.09 cz.3

Programowanie i tworzenie stron int. Kw.EE.09 cz.3

Część 3 podręcznika do nauki zawodu technik informatyk, realizującego treści z zakresu kwalifikacji EE.09 (Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych), została opracowana zgodnie z nową podstawą...

cena: 76,60 zł
do koszyka
więcej...

Witaj na stronie księgarni internetowej Idena.pl! Otworzyliśmy ją przede wszystkim z miłości do literatury, którą chcemy się dzielić z innymi.


W naszej ofercie znajdziesz m.in. książki edukacyjne dla dzieci (bajki i baśnie). Dysponujemy także specjalistycznymi książkami logopedycznymi. Skorzystaj z wyszukiwarki – w kilka sekund otrzymasz interesujące Cię propozycje. Wystarczy dodać je do koszyka i czekać na paczkę!


Na Idena.pl ciekawe produkty dla siebie znajdą nastoletni pasjonaci sztuki. Proponujemy szeroki wybór kredek Maped i kredek świecowych Crayola.


Czytaj więcej ...

opracowanie Prekursor
>