Medioznawstwo
Media, czyli głupiego widać - 104 diagnozy
Warsztat badawczy prof. Jacka Dąbały charakteryzuje erudycja, wnikliwa obserwacja, dialogiczność, syntetyzm. W książce Media, czyli głupiego widać 104 diagnozy Autor poszerza kategorie opisu złożonego współczesnego świata mediów i...
Media, wersja beta
Książkę Mirosława Filiciaka można czytać w sposób co najmniej dwojaki. Po pierwsze jako pogłębioną analizę relacji zachodzących dziś pomiędzy mediami, jako refleksję na temat sposobów ich używania przez odbiorców oraz kulturowych i...
Medialne obrazy wroga
Praca podejmuje trudny i bardzo rozległy problem badaczy wymagający długich studiów interdyscyplinarnych oraz dużej dojrzałości naukowej. W dodatku tytułowa i jakże aktualna w naszym życiu publicznym i politycznym kwestia nie doczekała...
Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne
Autor książki zadaje istotne pytanie:Jaka jest zależność między ewolucją wszechobecnych mediów a komunikowaniem społecznym?Komunikowanie społeczne nie jest tylko i wyłącznie domeną ludzi, uczestniczą w nim również inteligentne...
Między słowem a obrazem
Oddajemy w Państwa ręce tom "Między słowem a obrazem": trzeci z serii Obrazowanie w komunikacji. Składające się nań teksty dążą do uchwycenia różnych aspektów zjawisk komunikacyjnych, pokazując ich wielowymiarowość czy to w sensie...
Nowe media dla komunikacji wewnętrznej uczelni
Jest to pozycja wręcz obowiązkowa dla wszystkich osób zarządzających uczelniami (nie tylko publicznymi) w Polsce - rektorów, dziekanów, kanclerzy, jak również osób pracujących w działach odpowiedzialnych za komunikację w uczelniach...
Nowe media w systemie komunikowania Polityka
Książka Nowe media w systemie komunikowania: polityka to zbiór studiów mających na cclu uchwycenie wciąż jeszcze nierozpoznanej do końca z naukowego punktu widzenia specyfiki fenomenu nowych mediów. We współczesnej rzeczywistości...
Nowe supermedium. Współczesne oblicza telewizji..
Publikacja jest swoistym kompendium wiedzy o świecie mediów. W przejrzysty sposób opowiada o rynku, jego transformacji do świata internetu i wyzwaniach, z jakimi musimy mierzyć się w erze rewolucji cyfrowej. " Nowe Supermedium" to...
O mediach lokalnych regionie i regionalizmie
Publikacja analizuje prawa lokalnego rynku mediów pod kątem społecznym, czysto ludzkim, a także prasoznawczym. Omawia lokalne tytuły i ich wpływ na życie mieszkańców.
Oblicza współczesnej propagandy
Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim osób zainteresowanych problematyką międzynarodowego komunikowania politycznego oraz propagandą, stosunkami międzynarodowymi i rolą w nich tradycyjnych oraz nowych mediów, a także zainteresowanych...
Obrazy i wizerunki. Studia nad kulturą...
- Kultura i media. Od globalizacji do glokalizacji
- Prace filmoznawcze
- Edukacja medialna
- Studia medioznawcze
Od prywatnego do publicznego
Celem pracy jest opis cech strukturalnych (kompozycyjnych), treściowych, stylistycznych oraz pragmatycznych właściwych zwierzeniu ujmowanemu jako gatunek mowy. W związku z obserwowanymi dziś kulturowo-komunikacyjnymi przemianami, polegającymi...
Oficjalna prasa w PRL T.1
Badania nad prasą oficjalną wydawaną w PRL w ostatnich latach zamarły. Na rynku wydawniczym pojawiały się ledwie jeden-dwa tytuły na ten temat, raz na jakiś czas, a gazety czy tygodniki publikowane w tamtym okresie były zazwyczaj...
Okiem filmowca. Nauka i łamanie zasad...wyd.5
Dialogi ulatują, odchodzą w zapomnienie zawiłości fabuły. Pozostają obrazy. Czy ktoś, kto obejrzał Misery jest w stanie zapomnieć porcelanowego pingwinka? Czy widzowie Matrixa nie przypomną sobie momentalnie sceny z wyginającą się...
Okno na przeszłość. Szkice z historii... T.3
Prezentowana praca jest pomyślana jako jeden z aktów budowania wypowiedzi literaturoznawczej i polonistycznej. Przez termin motyw buddyjski rozumie się tutaj analizę podstawowej cząstki świata przedstawionego utworu literackiego, taką jak...