Pedagogika
Reaktywność sensoryczna i teoria umysłu
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych...
Religijnosocjologiczne wyzwania dla pedagogiki...
Janusz Mariański - Religijnosocjologiczne wyzwania dla pedagogiki religii. Studium socjologiczne
Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społ.
Wiedza na temat wielowymiarowego zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży jest niezbędna do planowania oraz realizacji konkretnych działań w procesie wychowania nieletnich. W prezentowanej publikacji autorka przyjmuje, że...
Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodst.
Brak planu na niebanalne zajęcia rewalidacyjne, niespodziewane zastępstwo lub uczeń, który nie ma ochoty pracować zgodnie z rozkładem zajęć - w odpowiedzi na te nauczycielskie trudności zaprojektowane zostało pudełko pełne fiszek...
Rodzina i dziecko w zmieniającym się świecie
Dorobek historiografii polskiej skupionej na dziejach dziecka i dzieciństwa nadal jest niezadowalający. Świadczy o tym niedostatek, a niekiedy wręcz brak tej problematyki w syntetycznych opracowaniach, w tym również w podręcznikach historii...
Romantyzm w dyskursach pedagogiki kultury
W wielu mediach pobrzmiewają dyskusje nierzadko dewaluujące zarówno wartości romantycznej kultury, jak i jej twórców, już zdaniem wielu nieaktualnych i niepotrzebnych polskiemu społeczeństwu. Na pewno nie jest to obojętne dla świadomości...
Rozmowa jest jak pociąg
Opis z tyłu okładki (przetłumaczony z wyd. oryginalnego):Ta pomysłowa książka z kolorowymi ilustracjami to pomoc stworzona specjalnie dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki wykorzystaniu metafory pociągu publikacja pozwala w...
Rozmowy w zielonej strefie
Opis z tyłu okładki (przetłumaczony z wyd. oryginalnego):Dzieci ze spektrum autyzmu często nie umieją wybrać tematu rozmowy, który zaciekawi drugą osobę. Wiele z nich interesuje się ściśle określoną dziedziną i odczuwa potrzebę...
Roztropność nauczycielska
W publikacji został podjęty rzadko dostrzegany i mało interesujący przedstawicieli nauk społecznych i humanistycznych temat roztropności. Jej autor, Pan Profesor Marian Śnieżyński postawił w niej pytanie o zasadność przywoływania...
Rozwijanie kompetencji emocjonalnych uczniów...
Nauczyciele są zazwyczaj dobrze przygotowani merytorycznie do przedmiotu, którego nauczają, natomiast pod względem pracy wychowawczej mającej na celu wspomaganie dzieci i młodzieży w pracy nad sobą znacznie słabiej. Poszukują zatem wiedzy...
Rozwój emocjonalny od niemowlęctwa do dorastania
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na...
Rozwój przez zabawę. Ponad 90 łatwych ćwiczeń...
Aby dzieci mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, należy odpowiednio stymulować ich układ sensoryczny, czyli pięć podstawowych zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk i węch), a także zmysł przedsionkowy (odpowiedzialny za ruch i...
Rymowanki do ćwiczeń kinestezji artykulacyjnej
Rymowanki do ćwiczeń kinestezji artykulacyjnej - Teresa Bogdańska, Grażyna Olszewska-Drwęcka
Rytmika Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji...
Głównym problemem większości dzieci z ADHD są deficyty uwagi oraz zakłócenia hamowania swojego zachowania (Barkley, Borkowska, Kołakowski). Na konieczność wczesnej diagnozy oraz leczenia dzieci z tym rzeczywistym zaburzeniem rozwojowym...