Zarządzanie
Zaangażowanie pracowników
Wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim staje się zaangażowany pracownik, czyli taki, którego charakteryzują trzy równocześnie występujące cechy: 1) identyfikacja z celami i wartościami firmy, 2) pragnienie...
Zachowania konsumentów aktywizujące działania...
W niniejszej monografii, będącej rezultatem obszernych badań, obserwacji i analiz prowadzonych przez autorkę na przestrzeni kilku lat, podjęto próbę zaprezentowania nowego podejścia do strony popytowej i podażowej usług gastronomicznych z...
Zagrożenia dla obronności i bezpieczeństwa państwa
W obecnych czasach problematyka związana z obronnością i bezpieczeństwem państwa stanowi istotny problem organizacyjno-techniczny, wymagający skoordynowanego użycia odpowiednich sił i środków. Aby móc wykorzystywać je w sposób...
Zarządzanie 3.0. Kierowanie zespołami z...
Wykonanie produktu o dużej wartości rynkowej i osiągnięcie prawdziwego sukcesu często wymaga od menedżerów zmiany dotychczasowego podejścia. Współczesne firmy są połączonymi systemami, a samo zarządzanie dotyczy głównie ludzi i...
Zarządzanie a kreatywność XXI wieku
Przedstawiona współautorska monografia, w odpowiedzi na rosnącą niepewność i nieprzewidywalność dynamiki nakładających się na siebie przemian ekonomicznych, społecznych i kulturowych w nowym, stale zmieniającym się środowisku...
Zarządzanie działalnością lecznicza
Na zarządzanie każdą działalnością leczniczą bardzo istotny wpływ ma prawo. Prawo określa wymogi niezbędne do założenia i prowadzenia działalności leczniczej, a także ma duży wpływ na zarządzanie zasobami ludzkimi w podmiocie...
Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa..
Prowadzenie działalności gospodarczej to dzisiaj zarówno sztuka, jak i wyzwanie. Celem tej publikacji jest przybliżenie studentom oraz osobom, które zajmują się lub będą się zajmowały problematyką finansów pomiotów gospodarczych,...
Zarządzanie i innowacyjność
Współczesne organizacje działają w warunkach coraz bardziej dynamicznych zmian, które wymuszają ciągłe poszukiwania źródeł wzrostu efektywności zarządzania oraz wdrażania innowacji. Posługując się metaforą można twierdzić, że...
Zarządzanie informacją w systemach bezpieczeństwa
Współczesne stosunkowo nowe środowisko informacyjne obejmuje informacje, użytkowników i systemy umożliwiające przetwarzanie informacji. Systemy informacyjne obejmują materiały i systemy używane do zbierania, przetwarzania i...
Zarządzanie innowacją w otoczeniu organizacyjnym
Dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku powodują zmianę oczekiwań klientów nowej generacji, globalizacja rynków zbytu, jak również integracja Polski z Unią Europejską. Zmiany te poprzedzone są szybkimi postępami ...
Zarządzanie jakością
Celem monografii jest próba syntetycznego ujęcia problematyki zarządzania jakością od klasyki do czasów współczesnych. Przedstawiono w niej ewolucję uwarunkowań powstania i rozwoju jakości, dokonano charakterystyki dominujących obecnie...
Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach.. w.2
Cechą wyróżniającą książki Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych jest przeprowadzenie analiz w oparciu o obserwację zmian zachodzących na rynku usług zdrowotnych i udowodnienie tezy, że mamy do czynienia z dynamicznie...
Zarządzanie jakością w logistyce w.2
Zarządzanie jakością odgrywa kluczową rolę w doskonaleniu procesów logistycznych. W książce przedstawiono obszary organizacji, których działanie można wzmocnić poprzez wdrożenie wypracowanych systemów zarządzania jakością i...
Zarządzanie jakością w projekcie
Zarządzanie jakością od wielu lat było przedstawiane w standardach i publikacjach naukowych jako jeden z istotnych aspektów projektu. Prowadzone w tym zakresie badania sugerują jednak, że deklaracje autorów standardów w niewielkim stopniu...
Zarządzanie jakością w usługach publicznych w.4
Na początku XXI wieku jednym z najważniejszych przejawów osiągnięcia wysokiego poziomu cywilizacyjnego kraju jest dostarczanie usług publicznych o wysokiej jakości. Mijają czasy, w których odbiorca wysokiej jakości usług publicznych....