Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę? W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy. Jak to działa? Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt. Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą. Adam Kałuża, "Wyprawa rusza dalej".
Gra została nominowana do nagrody Gra Roku 2011, dla najlepszej gry wydanej w Polsce w 2010 roku. Liczba graczy: 1 - 5 osób. Czas gry: ok. 30 - 60 minut. Waga: ok. 1.20 kg. Zawartość pudełka: 1 dwustronna plansza, 5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza), 12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych), 90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza), 5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza), 20 żetonów ryzyka, 20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza), 10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza), drewniany znacznik pogody, znacznik pierwszego gracza, instrukcja.
Jak wyglądałby świat, gdyby mężczyźni zachodzili w ciążę? Czy cenzura może być dobra? Po co Krystynie Pawłowicz feministki? I czy ten obłęd minie? Pełna humoru, dystansu i ciętego języka opowieść o świecie, który zdaje się nie...
Jesteście gotowi na rzeź?Zbierzcie drużynę bohaterów i wyruszcie na epicką przygodę przepełnioną prawdziwą jatką! Niech zdrada, groźne potwory i humor znany z Odjechanych jednorożców zagoszczą na Waszym stole!Podczas rozgrywek w...
Buduj korytarze, sabotuj przeciwników i zbieraj bryłki złota! Nic tak nie cieszy krasnoludzkiego serca jak ładna, lśniąca bryłka złota. Jako członek tej nieustraszonej braci naturalnie chcesz wydobyć jak najwięcej cennych skarbów. Jednak...
Posadź, wyhoduj, sprzedaj - i miej nadzieję na zysk! Jeśli uważasz, że strączki to po prostu warzywa, bardzo się mylisz - w grze karcianej Fasolki to niezwykle cenna waluta! Podczas zabawy każdy uczestnik uprawia swoje pola z fasolą,...
Chwyć byka za rogi!Wybierz, odkryj, zagraj! 6. bierze to niezwykle prosta, a jednocześnie maksymalnie wciągająca gra karciana, w której staramy się pozbyć z ręki wszystkich byczych głów. Na samym początku otrzymujemy po 10 kart, które...
Ciemną nocą grupa małych kotków (i całkiem sporych kotów) zgubiła się w plątaninie dachów i uliczek nocnego miasta. Takie małe, puchate kotki... czasami może niezbyt czyste... ale bardzo kocie i z taaakimi oczami... no chyba pomożesz im...
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Dixit. Wyjątkowy zestaw kart z dziełami z Muzeum Narodowego w Krakowie! Dixit od lat zaprasza graczy do niezwykłego świata kreatywnej zabawy. Współcześni...
W Cortex 2 od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która...
Zbuduj miasto godne króla!Królestwo poszukuje Nadwornego Budowniczego, a Ty jesteś jedną z osób walczących o to prestiżowe stanowisko. Nakłoń do pracy wpływowe postacie i korzystaj z ich specjalnych zdolności, aby przechytrzyć...
Na nic twe niewinne oczka...Kto to zrobił? to dynamiczna i bardzo prosta karcianka, w której liczy się refleks, szybkość reakcji i zapamiętywanie. Cała sprawa dotyczy kupy, którą jakieś zwierzątko zrobiło na środku salonu. Poszukiwania...
Witaj na stronie księgarni internetowej Idena.pl! Otworzyliśmy ją przede wszystkim z miłości do literatury, którą chcemy się dzielić z innymi.
W naszej ofercie znajdziesz m.in. książki edukacyjne dla dzieci (bajki i baśnie). Dysponujemy także specjalistycznymi książkami logopedycznymi. Skorzystaj z wyszukiwarki – w kilka sekund otrzymasz interesujące Cię propozycje. Wystarczy dodać je do koszyka i czekać na paczkę!
Na Idena.pl ciekawe produkty dla siebie znajdą nastoletni pasjonaci sztuki. Proponujemy szeroki wybór kredek Maped i kredek świecowych Crayola.