Twoja księgarnia

panel Klienta
panel Klienta ▼
Zaloguj się
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Twój koszyk
Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy w księgarni internetowej.
Twój koszyk (pusty)
znajdź!
nowości bestsellery promocje wyprzedaż
działy
Księgarnia Idena > Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program...
Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program...

rabat
7%

Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program...

Ewelina Tyc

EAN: 9788322632222
Strony: 224, Format: 243x178 mm
Data wydania: 2018
cena: 39,90  37,11 zł
do koszyka
wysyłamy w terminie od 1 do 3 dni
Przesyłka już od 7,99 zł
jeżeli planujesz zakup tego produktu w przyszłości > dodaj do schowka
> poleć znajomemu

Rozprawa prezentuje szczegółową analizę pierwszego ogólnopolskiego programu śniadaniowego Kawa czy herbata?. Poranny magazyn emitowany był na antenie TVP1 od 1992 do 2013 roku, czyli przez dwadzieścia jeden lat. Był to okres dużych zmian nie tylko w polskiej telewizji, lecz także w ogóle w mediach masowych.

Telewizja na śniadanie, bo taka idea przyświeca porannym pasmom, jest w Polsce chętnie oglądana. Świadczą o tym zarówno wskaźniki oglądalności, jak i obecność pasma porannego nie tylko w każdej z wiodących stacji telewizyjnych w Polsce, lecz także w stacjach lokalnych (np. TVP Katowice).

Praca złożona jest z dwóch głównych części, które podzielone są na szczegółowe rozdziały. W części teoretycznej jest przedstawiony stan badań prac medioznawczych. Są również szeroko opisane metody postępowania, czyli analiza dyskursowa oraz językowy obraz świata, medialny obraz świata i dyskursywny obraz świata. W drugiej zaś części analitycznej został opisany materiał audiowizualny programu Kawa czy herbata?. Materiał scharakteryzowano według czterech aspektów wzorca gatunkowego opracowanego przez Marię Wojtak: aspektu strukturalnego, aspektu pragmatycznego, aspektu stylistycznego oraz aspektu poznawczego.

W aspekcie strukturalnym została omówiona budowa zarówno całości programu, jak i poszczególnych jego części. W aspekcie pragmatycznym analizą zostali objęci aktorzy analizowanego dyskursu, czyli prezenterzy programu oraz sceny, na której występują, czyli studio. Z kolei w aspekcie stylistycznym charakterystyce zostaje poddany styl indywidualny wybranych gospodarzy programu. W ostatnim aspekcie poznawczym przedstawiony zostaje medialny obraz świata, który został stworzony w programie śniadaniowym Kawa czy herbata?.

Podjęte w pracy rozważania wpisują się w nurt badań dotyczących lingwistyki dyskursu oraz mediolingwistyki.

Inne książki autora Ewelina Tyc:
Podobne tytuły
Człowiek Telewizyjny

Człowiek Telewizyjny

Autor w przystępny i przekonujący sposób pisze o niebezpieczeństwach związanych z bezrefleksyjnym oglądaniem telewizji. Opisuje przemoc, która dominuje we współczesnej produkcji kinowej i telewizyjnej. Wiele uwagi poświęca niewłaściwemu...

cena: 13,37  9,93 zł
do koszyka
Rynek telewizyjny

Rynek telewizyjny

Książka ma na celu określenie lojalności widzów programów telewizyjnych i dokonanie analizy wartości przedsiębiorstwa telewizyjnego działającego na rynku polskim. Punktem wyjścia jest określenie lojalności widzów programów...

cena: 50,40 zł
do koszyka
Pilot telewizyjny

Pilot telewizyjny

Idealna zabawka dla malucha, bowiem ma wpływ na integrację sensoryczną dziecka, rozwija zmysł dotyku, wzroku oraz słuchu. Pilot TV ze światełkiem oraz odgłosami pochodzącymi z przełączania różnych programów będzie przyjemną...

cena: 32,47  30,20 zł
do koszyka
Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów

Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów

Autorka przyjmuje, że dyskurs telewizyjny należy do kultury, więc jest znakowy, transmisyjny, przechowujący zwyczaje wspólnoty dyskursywnej. W książce zreferowano stan badań nad telewizją w polskich badaniach filologicznych, a następnie...

cena: 31,50  29,30 zł
do koszyka
Kawa w.2

Kawa w.2

Czy picie kawy mogło uchodzić za dowód zniewieściałości? Dlaczego odmawianie współmałżonce filiżanki naparu mogło skończyć się rozwodem? Czym groziła wizyta węszyciela kawy? A może pierwszą wiedeńską kawiarnię tak naprawdę...

cena: 44,90  32,29 zł
do koszyka
Kawa dla kota

Kawa dla kota

Nowa rola starszej siostry i opiekunki do dzieci, samodzielny pobyt nad morzem, podczas którego Nela poznaje szalenie miłego Kota pijącego kawę, a także trudne spotkania z tatą to nowe wyzwania, z którymi dziewczyna będzie musiała się...

cena: 29,90  21,87 zł
do koszyka
Kawa z kardamonem

Kawa z kardamonem

Odnalezione przypadkiem stare zdjęcie kryje wstydliwą rodzinną tajemnicę, którą próbuje rozwikłać piętnastoletnia Linka. W poszukiwaniach prawdy przeszkadza dziewczynie rodzina, która nie chce z nią rozmawiać o sprawie sprzed lat. Jakby...

cena: 34,90  21,21 zł
do koszyka
Czarna kawa

Czarna kawa

Tym razem przeciwnikiem Herkulesa Poirota jest złodziej formuły broni atomowej. Jej wynalazca, sir Claud Amory, zostaje otruty w swojej rezydencji, a ujawnienie rodzinnych sekretów grozi skandalem.Czy rzeczywiście kobiety częściej używają...

cena: 49,90  37,99 zł
do koszyka
Naklejki ozdobne Kawa

Naklejki ozdobne Kawa

"Naklejki ozdobne Kawa koreańskiej marki Suatelier.Piękne i oryginalne naklejki samoprzylepne, które mogą być używane do ozdabiania notesów, kalendarzy, planerów, telefonów, kartek i wielu innych produktów. Szeroka gama motywów, od...

cena: 12,52  9,97 zł
do koszyka
Kawa o zapachu lawendy

Kawa o zapachu lawendy

Czy miłość wystarczy, aby uwierzyć w siebie?Konstanty, trzydziestoletni właściciel szkoły językowej i nauczyciel języka niemieckiego, czuje się samotny i sfrustrowany. Powracająca nerwica sprawia, że codzienność staje się coraz...

cena: 26,99  21,20 zł
do koszyka
więcej...

Witaj na stronie księgarni internetowej Idena.pl! Otworzyliśmy ją przede wszystkim z miłości do literatury, którą chcemy się dzielić z innymi.


W naszej ofercie znajdziesz m.in. książki edukacyjne dla dzieci (bajki i baśnie). Dysponujemy także specjalistycznymi książkami logopedycznymi. Skorzystaj z wyszukiwarki – w kilka sekund otrzymasz interesujące Cię propozycje. Wystarczy dodać je do koszyka i czekać na paczkę!


Na Idena.pl ciekawe produkty dla siebie znajdą nastoletni pasjonaci sztuki. Proponujemy szeroki wybór kredek Maped i kredek świecowych Crayola.


Czytaj więcej ...

opracowanie Prekursor
>