Publikacja jest rezultatem współpracy osób o niekwestionowanym doświadczeniu dydaktycznym, zaangażowanych w działania na rzecz doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Można w niej znaleźć wiele praktycznych rekomendacji wynikających przede wszystkim z doświadczeń dydaktycznych, organizacyjnych i naukowych autorek.
Książka nie dostarcza prostych rozwiązań ani jednoznacznych odpowiedzi na pytania dotyczące jakości kształcenia. Liczymy jednak, że przedstawione dobre praktyki osadzone w odmiennych kontekstach dziedzinowych mogą być z powodzeniem stosowane w różnych uczelniach i stanowić inspirację do dalszych poszukiwań dla teoretyków i badaczy edukacyjnych oraz praktyków zarządzania w szkolnictwie wyższym.
Monografia jest unikatową pozycją na rynku wydawniczym poświęconą jakości kształcenia akademickiego akademickiego. To publikacja o bardzo wysokim poziomie merytorycznym, prezentująca omawiane zagadnienia z punktu widzenia różnorodnych kierunków kształcenia i dyscyplin naukowych. Niewątpliwie jednak wiodącą dyscypliną, w którą wpisują się poruszane tematy i stosowane metody opisu rzeczywistości, są nauki o zarządzaniu i jakości, odniesione do praktyki zarządzania szkołami wyższymi. Walorem monografii jest różnorodność przedstawionych przypadków i wiele perspektyw wykorzystanych w ich opisie. Jej zawartość ma nowatorski charakter, a niekwestionowane doświadczenie dydaktyczne i dorobek naukowy autorek gwarantują wysoki poziom merytoryczny tekstu, zarówno w warstwie opisu kwestii formalnych i proceduralnych, jak i prezentowanych studiów przypadku oraz krótszych przykładów. Z recenzji dra hab. Radosława Mącika, prof. UMCS
Książka jest potrzebną pozycją literaturową. Podejmuje ona problematykę różnych aspektów jakości kształcenia w szerszym znaczeniu oraz na przykładzie Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, który jest wiodącą wyższą uczelnią w Polsce. Treści zawarte w monografii są przydatne w dyskusjach o rozwoju jakości kształcenia, a przytoczone przykłady z różnych dziedzin i dyscyplin naukowych mogą być inspiracją do wprowadzenia podobnych rozwiązań w innych szkołach wyższych. Publikacja jest skierowana do różnych grup interesariuszy uczelni na czele z pracodawcami, a także do ekspertów z zakresu szkolnictwa wyższego oraz instytucji publicznych zajmujących się procesem doskonalenia jakości kształcenia. Z recenzji dra hab. Tomasza Papaja, prof. UE w Katowicach
Niniejsza rozprawa, podejmująca ważny i aktualny problem jakości kształcenia akademickiego w obszarze nauk pedagogicznych, stanowi istotny głos w dyskusji społecznej nad kondycją, misją i zadaniami szkolnictwa wyższego w Polsce. Bogata...
Kształcenie zawodowe było najlepiej zsynchronizowane z potrzebami polskiej gospodarki narodowej w latach czterdziestych i pięćdziesiątych XX w. Późniejsze reformy edukacyjne poprawiały system szkolnictwa (również wyższego) bez istotnej...
Książka Ewy Danuty Białek jest niewątpliwie intelektualną podróżą w przyszłość. Autorka wskazuje na potrzebę integracji wiedzy naukowej dla znalezienia odpowiedzi na fundamentalne pytania dotyczące Natury Życia i Człowieka [...],...
HENRYK IZYDOR ROGACKI (ze wstępu): Jan Maciejowski swojemu monologowi praktyka, mającego za sobą osiemdziesiąt lat oglądania teatru i ponad siedemdziesiąt lat pracy w nim, jawnego fascynata sztuki teatru oscylującego pomiędzy profesjonalną,...
Celem publikacji pt. Z przeszłości i współczesności kształcenia pedagogicznego w Cieszynie pod redakcją Roberta Mrózka i Urszuli Szuścik jest upamiętnienie stulecia powstania i działalności Seminarium Nauczycielskiego w Cieszynie....
Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie systemu zapewnienia jakości funkcjonującego w polskim szkolnictwie wyższym w perspektywie realizacji Procesu Bolońskiego oraz ocena wewnętrznych systemów zapewnienia jakości kształcenia pod...
W publikacji przedstawiono zarówno zaktualizowana wiedzę prawno-metodyczną w zakresie nauczania przedsiębiorczości, jak i zagadnienia istotne w kontekście wywzwań obecnie kontynuowanej reformy edukacji, zmieniającego się charakteru...
Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest...
Niniejszy zbiór ćwiczeń pomyślany jest jako uzupełnienie dotychczas używanych podręczników do kształcenia słuchu, w których ćwiczenia trzymają się przeważnie systemu dur-moll. Ułożone przez nas melodie są w znacznej części...
Podręcznik może być wykorzystywany przez studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, kierunków przygotowujących do zawodu pedagoga i nauczyciela, jak również przez środowisko naukowe i dydaktyczne oraz osoby zajmujące się zawodowo...
Witaj na stronie księgarni internetowej Idena.pl! Otworzyliśmy ją przede wszystkim z miłości do literatury, którą chcemy się dzielić z innymi.
W naszej ofercie znajdziesz m.in. książki edukacyjne dla dzieci (bajki i baśnie). Dysponujemy także specjalistycznymi książkami logopedycznymi. Skorzystaj z wyszukiwarki – w kilka sekund otrzymasz interesujące Cię propozycje. Wystarczy dodać je do koszyka i czekać na paczkę!
Na Idena.pl ciekawe produkty dla siebie znajdą nastoletni pasjonaci sztuki. Proponujemy szeroki wybór kredek Maped i kredek świecowych Crayola.