Twoja księgarnia

panel Klienta
panel Klienta ▼
Zaloguj się
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Twój koszyk
Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy w księgarni internetowej.
Twój koszyk (pusty)
znajdź!
nowości bestsellery promocje wyprzedaż
działy
Księgarnia Idena > Outsourcing w praktyce
Outsourcing w praktyce

rabat
19%

Outsourcing w praktyce

Opracowanie zbiorcze

Wydawca: Poltext
EAN: 9788375613896
Strony: 220, Format: 15,7x22,7cm
Data wydania: 2014
cena: 39,90  32,16 zł
powiadom mnie, kiedy pozycja pojawi się w sprzedaży
Przesyłka już od 7,99 zł
jeżeli planujesz zakup tego produktu w przyszłości > dodaj do schowka
> poleć znajomemu

Redaktorzy tej publikacji postawili sobie za cel zwrócenie uwagi menedżerów na różnorodność szans i wyzwań związanych z wdrożeniem outsourcingu w organizacji. Jest to powód, dla którego tematyka przedstawiona w niniejszej publikacji dotyczy najróżniejszych kwestii związanych z zarządzaniem outsourcingiem począwszy od zarządzania strategicznego, finansów, aspektów prawnych, a skończywszy na zagadnieniach psychologicznych. Osiągnięcie powyższego celu było możliwe dzięki włączeniu przynajmniej części dotychczasowej wiedzy i doświadczeń do wdrażania outsourcingu i zaprezentowania ich w formie przydatnej menedżerom oraz wszystkim pogłębiającym wiedzę o tym, jak wprowadzić outsourcing w organizacji. Z tego też powodu redaktorzy tej książki do współpracy w jej przygotowaniu zaprosili zarówno naukowców od lat zajmujących się praktycznymi aspektami wdrażania outsourcingu, jak i menedżerów, na co dzień wdrażających projekty outsourcingowe.  Struktura opracowania została zaprojektowana tak, aby przeanalizować najważniejsze elementy poszczególnych etapów wdrażania projektu outsourcingowego.

Rozdział 1 przedstawia możliwości wykorzystania outsourcingu w strategiach wzmacniania konkurencyjności przedsiębiorstw. Wskazano w nim nie tylko proste strategie wykorzystania outsourcingu związane z redukcja kosztów czy pozyskaniem zewnętrznych zasobów, lecz także coraz bardziej popularne strategie wykorzystujące outsourcing do przekształcenia modelu biznesowego, na którym opiera się firma, szybszego wdrożenia nowych produktów i wprowadzenia ich na rynek czy wzmocnienia efektów synergii w procesach fuzji i przejęć. W rozdziale tym zaprezentowano też wyniki badań dotyczących motywów i korzyści stosowania outsourcingu w polskich przedsiębiorstwach, a także kluczowe źródła problemów, jakie napotykają firmy wdrażające outsourcing.

Główną tezą rozdziału 2 jest stworzeniem dobrej strategii sourcingowej, która jest kluczem do efektywnego wdrażania projektów związanych z wydzieleniem procesów biznesowych poza strukturę organizacji. Z tego powodu w tym rozdziale zawarto opis kolejnych etapów podejścia do procesu tworzenia strategii sourcingowej przedsiębiorstwa. Na proces ten składa się analiza strategii przedsiębiorstwa w takich obszarach, jak finanse, HR, definicja core business, strategia rynkowa, analiza potrzeb i potencjału wewnętrznego firmy, analiza możliwości i potencjału rynku, dojrzałości dostawców zewnętrznych oraz wybór optymalnego modelu sourcingowego.

Rozdział 3 poświęcono zagadnieniom związanym z podejmowaniem decyzji o outsourcingu. Rozważania mają na celu przedstawienie, w jaki sposób przedsiębiorstwa powinny wydzielać procesy, aby było to efektywne i umożliwiło osiągnięcie zaplanowanych korzyści. Przedstawiona została koncepcja zarządzania procesowego w przedsiębiorstwie w kontekście outsourcingu procesów biznesowych. Wiele uwagi poświęcono też roli mapy procesów dla powodzenia projektu outsourcingu. Pokazano też dwie praktyczne metody, które powinny być wykorzystywane do wyboru procesów do outsourcingu.

W rozdziale 4 zawarto rozważania dotyczące sposobów wyboru i poszukiwania dostawcy usług outsourcingowych. Wybór dostawcy to jeden z kluczowych etapów wdrażania projektu outsourcingowego warunkujący jego powodzenie w długim okresie. Wybór firmy do długookresowej współpracy jest bardzo istotny.  Błędy występujące na tym etapie bardzo często przesądzają o sukcesie lub porażce outsourcingu, a ponadto mogą istotnie wpływać na wartość firmy decydującej się na outsourcing.

Rozważania podjęte w rozdziale 5 mają na celu przedstawienie wybranych mechanizmów i technik, które są charakterystyczne dla modelu finansowego procesów outsourcingowych, a które są jednocześnie niezbyt często spotykane w literaturze przedmiotu.  Analizę oparto na procesie outsourcingu IT, gdyż zawiera on wszystkie elementy charakterystyczne dla większości działań outsourcingowych. Omówione działania zawierają zarówno elementy zakupu usług i porównania ich cen z kosztami wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i nabycia lub transferu środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych.

Rozdział 6 zawiera rozważania na temat negocjowania i konstruowania kontraktów outsourcingowych. Wskazano w nim, czym różnią się typowe negocjacje handlowe od negocjacji umów. Przedstawiono też główne elementy dobrego kontraktu ze szczególnym uwzględnieniem części dotyczącej określenia jakości usług.

W rozdziale 7 przedstawiono przyczyny nieudanych kontaktów outsourcingowych. Starano się ponadto wyciągnąć wnioski płynące z porażek. Omówiono kwestie, które najczęściej powodują niezadowolenie firm z outsourcingu, czyli rosnący budżet operacji outsourcingowej prowadzący do nieprzewidzianych wydatków klienta, niezgodną z oczekiwaniami jakość realizacji procesów, problemy z obsadą kadrową kontraktu, brak doświadczenia w wykonaniu określonego procesu u dostawcy, niewykonanie ustalonego SLA (service level agreement), brak zaufania, problemy z komunikacją, zarządzanie zmianą i inne.

Ostatni rozdział 8 jest poświęcony kwestii rzadko poruszanej, jednakże niezmiernie istotnej, jeżeli chodzi o realizację strategii sourcingowej, jaką jest zarządzanie emocjami. Outsourcing bardzo często wiąże się z wdrażaniem drastycznych zmian w organizacji, które z reguły oznaczają zwolnienia pracowników lub zmianę ich stanowisk. Jest to powód, dla którego strategia ta powinna być powinna być połączona z działaniami, które mają na celu łagodzenie napięć międzyludzkich tak, aby zapewnić ciągłość i płynność funkcjonowania organizacji

Inne książki autora Opracowanie zbiorcze:
Podobne tytuły
Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach w.3

Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach w.3

Książka ta stanowi przewodnik po outsourcingu. To weryfikacja outsourcingu i jego uwarunkowań. Pokazuje, że dziś - w dobie rozwoju nowoczesnych technologii - jest ON instrumentem strategicznym dla wielu przedsiębiorstw.Pierwszą część...

cena: 62,00  52,60 zł
do koszyka
Outsourcing finansowo-księgowy

Outsourcing finansowo-księgowy

Outsourcing finansowo-księgowy nigdy nie był tak łatwy jak teraz! Prezentowana publikacja nie tylko wskazuje źródła potencjalnych problemów, ale też podaje przykłady ich rozwiązania. Koncentruje się na płaszczyznach współpracy i...

cena: 78,00  66,04 zł
do koszyka
Klaster i outsourcing narzędziami rozwoju..

Klaster i outsourcing narzędziami rozwoju..

Autorzy zajmują się dwiema nowymi formami współpracy przedsiębiorstw klastrem i outsourcingiem jako narzędziami rozwoju przedsiębiorstwa. Rozwijanie znaczenia i pozycji klastrów w polityce regionalnej, krajowej i europejskiej , świadczy o...

cena: 21,00 zł
do koszyka
Outsourcing w zarządzaniu zasobami przed.

Outsourcing w zarządzaniu zasobami przed.

Outsourcing jest narzędziem stosowanym od dziesięcioleci, ale wciąż zmienia swój zakres i rolę. Zmiany zachodzące w otoczeniu gospodarczym przedsiębiorstw mogą być zarówno zagrożeniem, jak i szansą dla menedżerów posługujących się...

cena: 45,00  42,97 zł
do koszyka
Outsourcing IT w warunkach digitalizacji rynku

Outsourcing IT w warunkach digitalizacji rynku

Książka omawia strategie i techniki outsourcingu w dziedzinie informatyki w kontekście zmian zachodzących na rynku i postępującej digitalizacji. Autor analizuje korzyści wynikające z outsourcingu IT, takie jak obniżenie kosztów,...

cena: 52,00  49,65 zł
do koszyka
Runy w praktyce

Runy w praktyce

Książka ta w przystępny sposób opisuje historię run i ich związki z mitologią nordycką. Przybliża podstawy wróżenia, a także uczy, jak używać run w praktyce. Znaleźć w niej można też wskazówki...

cena: 54,50  41,49 zł
do koszyka
Psychogenealogia w praktyce

Psychogenealogia w praktyce

Dziedziczymy po przodkach nie tylko geny ale też podejście do życia, zawód czy nawyki żywieniowe. Wszystko to stanowi przekaz intergeneracyjny i zazwyczaj jest jawne i oczywiste.Ta książka mówi o czymś więcej - o przekazie...

cena: 38,00  25,87 zł
do koszyka
Ansible 2 w praktyce

Ansible 2 w praktyce

Framework Ansible jest potężnym narzędziem służącym do automatyzacji wdrożeń oprogramowania i zarządzania jego konfiguracjami. Oferuje proste i bardzo przydatne funkcje przeznaczone do automatyzacji wielowarstwowych środowisk za pomocą...

cena: 79,00  63,72 zł
do koszyka
Ajurweda w praktyce

Ajurweda w praktyce

Niektórzy być może zastanawiają się czy starożytna indyjska nauka może im coś zaoferować. Czy to, że powstawała ponad 2000 lat temu, nie stanowi przeszkody w stosowaniu jej współcześnie?Czy nie będzie nam obca kulturowo? Otóż -...

cena: 39,90  32,65 zł
do koszyka
Czakry w praktyce

Czakry w praktyce

Ta książka tchnie w Ciebie nowe myśli, pomysły, odwagę i wibracje. Dzięki niej otworzysz swoje serce i przestaniesz się bać zmian. Staniesz się również dowodem skuteczności, mającej właśnie miejsce,...

cena: 49,40  37,61 zł
do koszyka
więcej...

Witaj na stronie księgarni internetowej Idena.pl! Otworzyliśmy ją przede wszystkim z miłości do literatury, którą chcemy się dzielić z innymi.


W naszej ofercie znajdziesz m.in. książki edukacyjne dla dzieci (bajki i baśnie). Dysponujemy także specjalistycznymi książkami logopedycznymi. Skorzystaj z wyszukiwarki – w kilka sekund otrzymasz interesujące Cię propozycje. Wystarczy dodać je do koszyka i czekać na paczkę!


Na Idena.pl ciekawe produkty dla siebie znajdą nastoletni pasjonaci sztuki. Proponujemy szeroki wybór kredek Maped i kredek świecowych Crayola.


Czytaj więcej ...

opracowanie Prekursor
>