Marketing terytorialny w polskich realiach to nic innego, jak tylko promocja w czystej postaci: kampanie reklamowe, strony internetowe, gadżety, udział w targach, eventy itp. Będzie tak dopóty, dopóki prezydenci, burmistrzowie, wójtowie nie zaczną myśleć o swoich miastach i gminach jak prawdziwi brand managerowie o prawdziwych markach. Aby jednak tak się stało, być może potrzebna jest zmiana ustawy o samorządzie terytorialnym, gdyż aktualnie prawo mówi jedynie o tym, że obowiązkiem własnym gminy nie jest marketing, czy też budowanie marki, a jedynie promocja.
Choć gmina, miasto, powiat, czy województwo są rzeczywiście niezwykle specyficznymi markami, to jednak biorą one udział w rynkowej konkurencji tak samo, jak marki komercyjne. Samorządy zabiegają o turystów, inwestorów, studentów, zewnętrzne pieniądze i nowych mieszkańców, jednocześnie starając się, aby tym aktualnym żyło się jak najlepiej.
Jakie konkretnie działania promocyjne podejmują poszczególne samorządy?
Dowiedz się, czy logo i hasło faktycznie promują miasto lub gminę?
Na podstawie jakich dokumentów strategicznych pracują poszczególne miasta w Polsce?
Czy święto miasta może być narzędziem promującym je? Jak przygotować skuteczne wydarzenie promujące miasto i ile pieniędzy wydają konkretne samorządy na realizację konkretnych wydarzeń (np. Carnaval Sztuk-Mistrzów w Lublinie, 150. urodziny Katowic, czy Festiwal Open'er w Gdyni)?
Poznaj potrawy charakterystyczne dla poszczególnych regionów polski.
Przeczytaj jak wybrane samorządy-zarówno miejskie jak i wojewódzkie- komunikują się
z potencjalnymi inwestorami i turystami zagranicznymi.
Jakie działania podejmują największe polskie miasta akademickie, aby przyciągnąć studentów?
Poznaj inteligentne specjalizacje poszczególnych polskich województw, istotne zwłaszcza w kontekście ubiegania się o fundusze unijne z nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej.
Dowiedz się również jak marketingowo pozycjonuje się 27 polskich miast.
Robert Stępowski autor książki Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym
z praktyki polskich samorządów i jeden z najbardziej znanych w Polsce ekspertów zajmujących się marketingiem terytorialnym, dużo miejsca poświęca również city placement'owi, czyli lokowaniu miast, regionów i atrakcji turystycznych w filmach, serialach, czy też produkcjach telewizyjnych.
Z książki tej czytelnik dowie się m.in.: Ile poszczególne samorządy dołożyły do konkretnych produkcji filmowych realizowanych w ostatnich latach? W jaki sposób miasto może zagrać w filmie bez wydawania na ten cel pieniędzy? Kiedy city placement jest naprawdę skutecznym narzędziem promocyjnym? Czy, ile i w jaki sposób miasto, które zagrało w filmie lub serialu może zarobić?
To już drugie, poprawione i rozszerzone wydanie książki Wszystko co chciałbyś wiedzieć
o marketingu terytorialnym z praktyki polskich samorządów. Czytelnik znajdzie w niej około 30 proc. zupełnie nowych treści. Nie ma w niej zbędnej teorii. Są za to opisy konkretnych działań, podejmowanych przez konkretne samorządy zarówno miejskie jak i wojewódzkie, przede wszystkim z obszarów: turystyki, gospodarki i kultury.
Książka ta będzie zapewne doskonałym źródłem wiedzy dla liderów samorządowych i wszystkich pracowników samorządowych (w tym spółek i jednostek podległych samorządom), studentów przygotowujących prace semestralne oraz magisterskie z zakresu promocji i marketingu miast, wykładowców akademickich zajmujących się tą tematyką, a także agencji marketingowych, które planują podjąć współpracę z samorządami i chciałyby być do tego zadania jak najlepiej przygotowane. Dużą dawkę informacji znajdą tu również dziennikarze, którzy przygotowują materiały o działaniach promocyjnych swoich miast i chcieliby je porównać z tym, co robią w tym zakresie inne miasta oraz regiony.
Kim jest Bóg? Czy naprawdę istnieje? Jeśli jesteśmy wobec siebie szczerzy, doskonale wiemy, że zapytani Kim jest Bóg? nie jesteśmy w stanie udzielić ostatecznej odpowiedzi, przynajmniej jeśli mamy na myśli jasną, precyzyjną i w pełni...
Wiesz, że istnieje możliwość płacenia 5% podatku, ale nie wiesz jak z niej skorzystać?Obawiasz się kontroli z urzędu skarbowego, jeśli zdecydujesz się na 5% podatek?^Nie chcesz tracić czasu na formalności?Obawiasz się, że wybierając...
CzukrzycaNowe, uzupełnione wydanie bestsellerowego poradnika o chorobie, która dotyka niemal 3 miliony Polaków.I mówimy tu tylko o liczbie zdiagnozowanych przypadków. Jeżeli w ciągu pięciu lat przybyło w Polsce ponad 13 % chorych na...
Bartosz Węglarczyk: Z Jonnym spotkaliśmy się kilka lat temu w Warszawie. Zaprzyjaźniliśmy się. Bez przerwy rozmawiamy o wszystkim: o dziewczynach, o jedzeniu, o psach i naprawdę sporo o Donaldzie Trumpie. Zwykle zgadzamy się ze sobą,...
Gary Chapman pomógł milionom ludzi przygotować się do małżeństwa. Teraz pozwól mu, by przygotował Cię na nadejście dzieci.Gary dzieli się zagadnieniami, których nie był świadomy, zanim stał się ojcem. Na przykład: dzieci mają...
Gdyby fajny starszy brat miał cię wziąć za rękę i przeprowadzić przez całe dojrzewanie, byłoby właśnie jak w tej książce.Autor, Morris Katz, sam ma trzech młodszych braci, a teraz stanie się fajnym starszym bratem dla CIEBIE. Nikt nie...
Światowej sławy medium udziela odpowiedzi na ponad 60 najważniejszych i nurtujących każdego z nas pytań dotyczących życia po życiu!Czy życie pozagrobowe naprawdę istnieje? Jak jest po drugiej stronie? Czy duchy nadal czują do nas...
Paulina Ihnatowicz, dietetyczka kliniczna i prekursorka dietoterapii w Polsce, od lat uczy, jak świadomie i aktywnie dbać o swój organizm w każdej sytuacji. Suplementy to skarbnica wiedzy, w której łatwo i szybko znajdziesz odpowiedzi na...
Szczepionki królują wśród kontrowersyjnych tematów. Są ratunkiem czy zagrożeniem? Jak się odnaleźć wśród sprzecznych informacji o szczepionkach?Obecnie mamy na wyciągnięcie ręki niezliczone źródła wiedzy na tematy naukowe, jednak...
NAUKA GRY W SZACHY DLA DZIECI I NIE TYLKO!Na całym świecie miliony ludzi grają w szachy. Ta wspaniała gra planszowa istnieje już ponad 1000 lat.Cofnij się w czasie. Włóż zbroję dzielnego rycerza lub wciel się w potężną królową....
Witaj na stronie księgarni internetowej Idena.pl! Otworzyliśmy ją przede wszystkim z miłości do literatury, którą chcemy się dzielić z innymi.
W naszej ofercie znajdziesz m.in. książki edukacyjne dla dzieci (bajki i baśnie). Dysponujemy także specjalistycznymi książkami logopedycznymi. Skorzystaj z wyszukiwarki – w kilka sekund otrzymasz interesujące Cię propozycje. Wystarczy dodać je do koszyka i czekać na paczkę!
Na Idena.pl ciekawe produkty dla siebie znajdą nastoletni pasjonaci sztuki. Proponujemy szeroki wybór kredek Maped i kredek świecowych Crayola.