Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego skuteczność jest niewielka, jego przejawy wywołują znudzenie i irytację. Wątpliwa jakość przynosi wątpliwą skuteczność. Marketing w praktyce stał się fasadowy, nieudolnie stosowany i nastawiony na szybkie zyski.
Ma on niewiele do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów:
o szybko zmieniających się wymaganiach,
pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i zróżnicowany,
dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju.
W rezultacie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. O takiej ofercie klienci, nawet jeżeli nie mają do niej zastrzeżeń, szybko zapominają i nie wpływa ona na wzrost ich lojalności.
To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia. Bo nigdy jeszcze wiedza z psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak bliska i potrzebna ludziom marketingu.
W marketingu doświadczeń:
oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów,
traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości,
stosuje nowatorskie metody zarządcze.
Ukazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disneya, na przykładzie na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i wiele innych ilustrują wielką marketingową zmianę.
Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.
Hotelarstwo cz. VI Marketing usług hotelarskich jest podręcznikiem przeznaczonym dla uczniów technikum kształcącego w zawodzie technik hotelarstwa 422402. Publikacja została przygotowana zgodnie z aktualną podstawą programową kształcenia w...
Marketing w hotelarstwiePodręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa. Szkoły ponadgimnazjalnePodręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa prezentujący wiedzę i uczący umiejętności dobierania oferty hotelowej zgodnie z potrzebami gości,...
Trauma (uraz psychiczny), do jakiej dochodzi w reakcji na wydarzenia lub sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu człowieka, na ogół wiąże się z różnymi negatywnymi konsekwencjami i zaburzeniami. Tymczasem książka pokazuje, że w wyniku...
W świecie nieograniczonej konkurencji postaw na klientocentryczność Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić nie kupić,...
Jak dzięki trzem krokom strategii hipnotycznego marketingu zrobić fortunę online?"Jak Można Zwiększyć Zyski Swojej Firmy od Kilkudziesięciu do Kilkuset Procent?"Joe VitaleOd: Joe VitaleWimberley, Texas, Stany ZjednoczoneDrogi...
Zarówno w naszym kraju, jak i za granicą Made in Italy jest symbolem jakości i smaku.Powszechnie rozpoznajemy włoskie produkty, wykorzystujemy włoskie przepisy oraz znamy ich restauracje.Marketing smaku jest książką, która w przystępny...
We współczesnym świecie następuje coraz szybsza profesjonalizacja i komercjalizacja sportu. Zmienia się więc i rozwija także marketing sportu, istotę marketingu sportu i jego uwarunkowania, rynek i produkty sportu oraz zasady ich...
Poznaj świat marek luksusowych i premium!Polskie społeczeństwo się bogaci - to fakt. Przybywa ludzi dobrze sytuowanych, średnia zarobków z roku na rok rośnie. Wzrasta PKB. Wraz z poprawą wskaźników gospodarczych powiększa się grupa...
Uwierzyć w sens i skuteczne działanie marketingu wielopoziomowego. Co to znaczy? To znaczy szanować jego naturalną strukturę.Jeżeli będziesz traktować klientów i dystrybutorów z niższych poziomów jedynie jako źródło dochodów, nie...
W podręczniku Autorka, prof. Elżbieta Duliniec, omawia złożoną problematykę współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach,...
Zajrzyj za kulisy najskuteczniejszych kampanii marketingowych i naucz się marketingu od praktyków!Oto pozycja, która zbiera doświadczenia dwóch specjalistów działających marketingowo na 67 rynkach i w kilkunastu językach. Ich ...
Książka stanowi pierwszą systematyczną próbę analizy polskiego rynku komunikacji marketingowej z wykorzystaniem narzędzi symbolicznej teorii organizacji. Kieruje ona uwagę na socjokulturowy, dynamiczny kontekst funkcjonowania marek, nie...
Witaj na stronie księgarni internetowej Idena.pl! Otworzyliśmy ją przede wszystkim z miłości do literatury, którą chcemy się dzielić z innymi.
W naszej ofercie znajdziesz m.in. książki edukacyjne dla dzieci (bajki i baśnie). Dysponujemy także specjalistycznymi książkami logopedycznymi. Skorzystaj z wyszukiwarki – w kilka sekund otrzymasz interesujące Cię propozycje. Wystarczy dodać je do koszyka i czekać na paczkę!
Na Idena.pl ciekawe produkty dla siebie znajdą nastoletni pasjonaci sztuki. Proponujemy szeroki wybór kredek Maped i kredek świecowych Crayola.